Debata na temat budowy tramwaju przez rejon dworca we Wrzeszczu do Brzeźna, Letnicy i Nowego Portu

Projekt budowy tramwaju przechodzącego przez obszar dworca w rejonie Wrzeszcza, ciągnący się do Zaspy, Przymorza, Wrzeszcza Dolnego, aż do Brzeźna, Letnicy i Nowego Portu, wywołuje w ostatnim czasie wiele dyskusji. Interesy niewielkiej grupy kierowców i utrzymanie obecnego, niezdrowego stanu zagospodarowania przestrzeni są bronione kosztem sfałszowanego obrazu całego zamierzenia inwestycyjnego, które ma być realizowane przez wiele lat.

Inwestycja absurdalna, najgłupsza linia tramwajowa, tramwaj dla leniwych – to tylko niektóre z określeń, jakimi próbuje się ośmieszyć początek budowy najistotniejszej trasy tramwajowej Dolnego Tarasu, która przebiega przez ulicę Klonową do Wrzeszcz PKP.

W planowanym układzie torów, tuż za nowym dworcem nowy wiadukt nad torami kolejowymi – Hynka – Nowa Kościuszka umożliwi połączenie torowisk do Alei Grunwaldzkiej:
poprzez Aleję Rzeczypospolitej – Legionów,
przez Aleję Hallera do Brzeźna i Nowego Portu,
przez Aleję Hallera (lub Nową Gdańską) i Uczniowską na Letnicę,
przez Aleję Hallera na Zieloną Drogę do Obrońców Wybrzeża i Jelitkowa.