Spółka PKP Intercity nie kryje swojego zadowolenia, ogłaszając że w roku 2023 zanotowała najwyższą w historii ilość przewiezionych pasażerów. Pomimo tego triumfalnego komunikatu, pojawiają się pytania dotyczące efektywności eksploatacji pociągów Pendolino, które często kursują prawie bez pasażerów. Dodatkowo, spółka musi stawić czoło konkurencji ze strony regionalnych przewoźników. Wszystko to dzieje się na tle miliardowych dotacji otrzymywanych od państwa.
„Firmy kolejowe PKP Intercity kontynuują trend wzrostowy w zakresie liczby przewiezionych pasażerów. W 2022 roku z oferty tego narodowego operatora skorzystało 59 milionów podróżnych, co stanowiło rekordowy wynik do połowy listopada 2023 roku. Ostatecznie jednak na koniec 2023 roku liczba ta wzrosła aż o 8 milionów, co przyniosło firmie kolejny historyczny rekord – łącznie usługi PKP Intercity wybrało 68 milionów pasażerów” – informuje komunikat spółki.
Osiągnięcie takiego rekordu jest niewątpliwie sukcesem. Powstaje jednak pytanie, czy liczba 68 milionów pasażerów, którzy zdecydowali się na podróż z PKP Intercity, jest rzeczywiście powodem do świętowania?